Sunday, October 7, 2012

UNTUK KAMU ASF

Assalamualaikum..
Wow~! Cun2 jam menunjukkan 3 pagi, dan aq baru siap print laporan BIG.. Walaupun ink hitam dia macam apa jak yang keluar pada kertas tu.. aq teruskan proses print sampai habis. Dah tu nk print kat mana lagi waktu2 mcm ni? Semua tengah khusyuk tdoe.. 
Okey, berbalik pada entri aq atas ne. UNTUK KAMU ASF.. yup, untuk kamu. sy tau kamu baca kan? So, sila senyum dahulu sebelum baca. Hilangkan kekusustan yang membelengu minda anda sekarang. Sorry, sy ckp perkara yang xpatut sy ckp kat kamu. Sorry sgt2.. Sy just nk bagitau jk pun tu.. Sorry.. Time sy tgh scroll2 down news feed thn sy jumpa page ne, ada satu gambar tulis perkataan ni 

"Apa adanya kamu sudah melengkapi saya" 

Perghh.. memang tepat on time kuar ayat macam tu.. Dan status sy tu sy tujukan pada kamu okey.. Hanya kamu. Stop worrying bout that. Dan ya, perjalanan kita masih panjang. Perkara mcm ni rasanya memang akan ada. Asalkan kita sama2 put trust on each other, insyaAllah, dalam masa 5 tahun, semua ni boleh kita harungi. (Perghh ayat buat aq muntah hijauuu) Tapi ap yg sy ckp tu, sy serious. Lagi satu, hidup ni, takkan selamanya kita gembira, kadang-kadang ada masanya kita sedih, sunyi, stress, marah, dsb. Jadi, jangan risau. Tu lah yang mencorakkan hidup kita. Macam pelangi jugak, pelangi kan banyak warna.. Ada berapa ntah, sy pun xngat. 

Kalau pelangi tu satu warna jak, mesti orang xdpt beza, tu pelangi ka awan.. atau kepulan asap? 

Naaa... Tu lah specialnya pelangi. Macam tu jugaklah sepcialnya hidup kita sebagai manusia ni. Yang paling penting, kepercayaan. Asas yang paling penting. Kalau xda kepercayaan, macam mana la kita nak berkawan dengan orang. Contoh, kita nak kwn ngn si A ni. Tapi, kita tak percaya kat dia. Apa yang berlaku? Fikir2 kanlah... Benda-benda lain tu tak penting. yang penting, apa yang ada pada diri kamu yang penting. Biarlah jauh pun, sy tak kisah. Jadi, don't worry, be happy. Sleep tight there. Jangan tidur dengan dahi yang berkerut. Senyum. Sebab senyum tu sedekah. Walaupun senyum sorang2.. At least, muscle2 bahagian muka ni excercise jugak kan?

ok tu jer.. hahhh.. banyak idea aq menulis pagi2 mcm ni kan? haha.. mencurah2 seperti coklat yang tumpah ke ladang gandum dan akhirnya menghasilkan COCOKRUNCH!!! ok, sebagai tambahan dan penutup kepada entri ni, aq nk mention yang aq sedang lapar tapi kena diet sebab nanti kalau balik mesti orang cakap aq gemuk. so, lepas baca, tolong doakan agar saya kurus dan saya n kamu tu berjaya menempuhi masa 5 tahun ini dengan jayanya! hoyeah... Amin :)

Gudnite :)

No comments: