Tuesday, January 31, 2012

Gamelan

Hari ni, sy belajar main gamelan! Untuk kali yang pertamanya main gamelan tu..! Excited nak main! Sebab sebelum ni memang xprnah ambil bahagian atau terlibat dalam sebarang aktiviti muzik atau seni pun kat sekolah. (Dayah dulu pelajar yang pasif, selalu duduk senyap2 dalam kelas. Bila cikgu tanya baru la nk buka mulut. almaklum..dalam mulut ada emas..:P )

Dalam kumpulan tu, Dayah main alat bonang atau pun kenong.. tak ngat la..keliru..confuse sbb rupa hampir sama..Tambah2 lagi datang lambat tadi, jadi ketinggalan la part pengenalan alatan-alatan gamelan..Hehe..

Dayah ni memang jenis slow learner..Bukan jenis fast and furious learner, jadi kena amek masa juga lah nk kena ngat tempo dan note2 yang perlu diketuk. Nasib baik la, kakak2 senior yang ajar tu sanggup bersabar dengan kitorang, terutama sekali Dayah. :) Makaseh jugak kat za2 sebab bagi semangat dan tunjuk ajar tadi..siap cakap.."Dayah, hwaiting!" siap dengan gaya lagi tu.. Makaseh banyak2... InsyaAllah, Dayah akan berusaha dengan lebih gigiih lagi lepas ni. (<----'gigih' perkataan yang tak boleh blah)

Tapi xpa, bak kata pepatah, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan.
Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih.

Yahhh~ Dayah, HWAITING!


Nak tahu lebih lanjut tentang gamelan? Klik sini, dan sini :)

p/s: betulkan saya jika saya salah. :)

No comments: