Tuesday, July 26, 2011

pementasan teater patung-patung

Pada tarikh 25 dan 26 Julai aq sekali lagi berada di pentas teater. Kali ne bukan sebagai PEREMPUAN BUTA tetapi sebagai PEREMPUAN K-PO bukan KPOP. Lepas tu nak kena gedik2 plak. Camne tu? Nak tukar dari seorang yang GANAS (aq yg sebenarnya) kepada seorang yang KPO + GEDIK??




Haaa...Mula2 tu mmg susah nak adapt watak tu tapi slps usaha yang berterusan, aq akhirnya berjaya membawa watak tersebut dengan agak jayanya.Yela kan.. bak kata pepatah Melayu, bersakit-sakit dahulu bersenang-senang kemudian.Sehari selembar benang, lama2 jadi kain..Macam tu la ibaratnya.


Kawan2 semua ckp, "Menjadi la watak gedik ko tu..."
Encik yang jaga lightning pun dok borak2 ngn kawan aq, dorg ckp.." dia ne mmg gedik ea kat lua?"
See? Maksudnya aq berjaya gak la membawa watak tu..
Kembang gak la aq ble dipuji...kan? korang pn sme kalo dipuji..hehehhee




Sebenarnya, banyak jugak la dugaan yang aq perlu tempuhi sepanjang pementasan teater ne..dgn sakit tekaknya, selesema (sampai suara aq jadi sengau waktu berteater) tapi, alhamdulillah semuanya berjalan dgn lancar.



Nak tau x? itulah kali pertama aq mengenakan mekap yang sedemikian rupa dengan ketebalan yang agak maksima..Huuhuuu~ agak risau kalau2 esoknya tumbuh plak jerawat kat muka..heheee~


Terima kasih diucapkan kepada Puan Faziah, Cikgu Suhaimi, krew2 teater yang lain, dan tak lupe jugak kat ade FIZA sebab sanggup dtg tgk akak berteater..tapi, aq agak sedikit kecewa la sepanjang 2 hari ne..Apa yang aq harapkan tak terjadi..mata aq meliar ke arah tempat duduk audiens dengan harapan yang tinggi sgt...tapi....hmmmm~ Xpela..mungkin xde rezeki... :(


Dah dahhh~ mula dahhh.. lupakan kisah itu! mari kita tgk gambar!



amal n aq


amal n aq (slps kne mekap)


sesi latihan
Baiklah ! itu sahaja untuk waktu ini... terima kasih sbb sudi luangkan masa untuk membaca entri ini.. ^^
Assalamualaikum~

3 comments:

Cikgu Q-RatU aiNi said...

sayang akk tak dpat pg..akak sakit..=(

as-syifa' said...

hehehe =) cik doi kepoh!

STORY OF ME said...

xpe kak Q-ratu aini..its ok...heheee...^^