Monday, January 31, 2011

ulasan tentang buku OFFLINE DENGAN SYAITAN

Ditulis oleh Zulkifli Khair, diterbitkan oleh PTS ISLAMIKA SDN. BHD.

Buku yang amat menarik serta isi kandungan yang diceritakan dalam satu bentuk yang unik iaitu dengan cara OFFLINE, iaitu berkaitan dengan perkara yang kita sering lakukan,iaitu melayari internet..OFFLINE di sini bermaksud cara bagi menghindari perkara-perkara yang menjerumuskan kita ke arah maksiat yang seterusnya membawa kita ke arah dosa..

Buku ini amat menarik..lihat tajuk pun suda taw cmna isi dalamnya...Antaranya ialah:
Obsessive-Compulsive Disorder(OCD).......haaa..nk taw apakah maksudnya??yang ini ialah salah satu penyakit,iaitu was-was...ada sstgh owg tu,berwuduk bagaikan mandi..habis basah lecun mcm baru lepas mandi..ne semua gara-gara penyakit was2 or OCD..dan puncanya ialah daripada syaitan yang sentiasa mencari jalan untuk mengganggu kita..


Satu lagi yang menarik perhatian saya dalam buku ni..MENGAPA MAKAN MENGGUNAKAN TANGAN KIRI..
kalau pergi hotel ataupun majlis-majlis tertentu, mesti semuanya menggunakan pisau n sudu untuk makan kan?? pisau korang gune sblh kanan kan? sudu pulak kat sebelah kiri..kan? kenapa xnk gune pisau sblh kiri n sudu sebelah kanan? sedangkan kte taw bhwa mkn gne tgn sblh kiri tu cara syaitan? jadi, renung-renungkanlah wahai sahabatku..


Satu lagi..korang slalu kan chatting2 dalam YM n FB??haaa..ne yang saya dapat dari buku OFFLINE DENGAN SYAITAN...bhya taw lelaki dan perempuan chatting dlm FB or YM ne..walaupun xnmpk muka or dduk dekat2..tp masih juga berduaan kn?kesannya nanti akan menimbulkan zina hati..

Akhir sekali, saya cuma nak kongsi pendapat saja..tak bermaksud apa-apa pun,kalau ada yang salah harap dimaafkan,k..

1 comment:

as-syifa' said...

semoge bermanfaat dodoi